FreeBSD Nedir

12/08/2015

FreeBSD x86 Uyumlu, AMD64, IA-64, PC-98 ve UltraSPARC® mimarileri için ileri seviye bir ücretsiz işletim sistemidir. Aynı Windows XP, 7, 10 gibidir. Bu işletim sistemini ayıran özellik diğer işletim sistemlerine nazaran daha az tüketim harcamaktadır.

Desteklediği Platformlar

IA-32, x86-64, SPARC, SPARC64, IA-64, NEC PC98, PowerPC, ARM, MIPS

Linux Uyumluluğu

Linux üstünde çalışan çoğu yazılım FreeBSD üzerinde de herhangi bir uyumluluk katmanına ihtiyaç duymaksızın çalıştırılabilir. FreeBSD yine de Linux da dahil olmak üzere diğer UNIX® türevi işletim sistemleri için bir uyumluluk katmanını desteklemektedir. Linux temelli uygulamaları kullanmanın FreeBSD temelli uygulamaları kullanmaya karşı dikkate değer bir performans kaybı söz konusu olmamaktadır ve hatta, bazı durumlarda bu programlar Linux üstünde olduklarından daha yüksek performans göstermektedirler.

Sistem Gereksinimleri
Minimum Sistem Gereksinimleri Önerilen Sistem Gereksinimleri
İşlemci 266 Mhz 1 Ghz
Ram 256 MB 1 GB
Harddisk 10 GB 10 GB
Arama Etiketi: metin2 freebsd nedir
Yararlanılan Kaynaklar: tr.wikipedia.org/wiki/FreeBSD , freebsd.org , cservis.com

Uğur 23, Ankara

Benzer Yazılar